eCasa b

L’e-Casa incorpora tecnologies i equipaments que optimitzen el consum energètic i permeten emmagatzemar energia a la bateria del cotxe elèctric per facilitar l’autoconsum amb energies renovables

El Conseller d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Jordi Baiget, ha inaugurat aquest matí la 6a edició de la fira, que es consolida a Barcelona com l’esdeveniment urbà més important en mobilitat elèctrica del sud d’Europa

Expoelectric oferirà durant tot el cap de setmana un ampli programa d’activitats lúdiques i formatives, totalment gratuïtes i per a tots els públics, entre les que s’hi inclouen la conducció de vehicles de zero emissions de darrera generació

Barcelona, 1 d’octubre de 2016.- Expoelectric, l’esdeveniment més important de vehicles elèctrics i híbrids endollables del sud d’Europa, ha obert les portes de la 6a edició, que es celebra durant aquest cap de setmana a l’Arc de Triomf de Barcelona, amb la presentació d’una llar eficient endollada a un vehicle elèctric, l’e-Casa, un projecte pioner a nivell europeu que recrea un habitatge autosuficient energèticament que utilitza el vehicle elèctric com a gestor de l’energia.

Promoguda per la Generalitat de Catalunya, a través de l’Institut Català d’Energia (ICAEN), l’e-Casa busca mostrar a la ciutadania un nou paradigma d’habitatge altament eficient en el que el vehicle elèctric ja no només és un mitjà de transport, sinó que es converteix en un element capaç de subministrar energia a la xarxa per a l’ús domèstic. Aquest projecte pretén posar de manifest els beneficis que podria aportar una llar d’aquestes característiques a nivell d’estalvi energètic i econòmic, així com de reducció d’emissions.

La llar, recreada en col·laboració amb Nissan, Panasonic, el Clúster d’Eficiència Energètica de Catalunya (CEEC), Sud Energies Renovables, Smartflower i Ampere Energy, està equipada amb acumuladors que emmagatzemen l’energia renovable procedent d’elements de generació, com plaques solars fotovoltaiques, per a proveir-se d’energia neta i sostenible. El públic podrà veure en temps real els fluxos d’aquest sistema de gestió energètica. També compta amb un prototip de la xStorage de Nissan, un nou sistema d’emmagatzematge domèstic d’energia que oferirà als consumidors, a partir de 2017, una “segona vida” sostenible per a les bateries dels vehicles elèctrics quan la seva vida útil al cotxe ja s’hagi acabat.

Així ho han explicat aquest matí el Conseller d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Jordi Baiget; el Director d’Expoelectric, Ramon Caus; i la Directora de l’Institut Català d’Energia (ICAEN), Assumta Farran, a l’acte inaugural d’Expoelectric, que ha comptat també amb la participació del Diputat Delegat de l’Àrea de Medi Ambient i Espais Naturals, Valentí Junyent; el Degà del Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona, Miquel Darnés; i la Regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal.

El director de l’Expoelectric, Ramon Caus, ha destacat: “Tenim una eina molt important per convèncer la gent: el vehicle. El 90% de les persones que proven un vehicle elèctric surt amb un somriure a la boca, dient que no s’ho esperava. Hem d’aprofitar-ho i per això a l’Expoelectric disposem d’una zona de test per a què tothom pugui provar cotxes, motos i bicicletes elèctriques. També apostem fortament per les activitats infantils per conscienciar als més petits i acostumar-los al vehicle elèctric. I, com a novetat d’aquest any, tenim l’e-Casa, una activitat que ens permet promocionar una nova funció del vehicle elèctric: la de gestor d’energia a les nostres llars”.

Segons ha explicat el conseller Baiget, la mobilitat elèctrica “forma part del procés de canvi de transició energètica que hem de fer com a societat”. “La prova de què la mobilitat elèctrica no està aïllada d’aquest canvi la tenim aquí, a l’e-Casa, una llar que el que vol és democratitzar l’ús i la producció d’energia, on l’energia es produeix amb fonts renovables i hi ha unes bateries -que poden ser fixes o poden ser les del cotxe elèctric- que s’aprofiten per emmagatzemar energia i fer-la servir per a la casa a través d’una xarxa. És aquí on volem arribar, a un model energètic que no utilitzi combustibles fòssils, sinó que s’aprofiti de totes les energies renovables. Per fer-ho hem de ser conseqüents i això vol dir fer actuacions i inversions”, ha afegit.

L’e-Casa és una de les activitats que s’estrena avui a Expoelectric, una fira que ha aconseguit consolidar-se a la ciutat comtal com la cita ineludible dins del calendari europeu d’esdeveniments urbans sobre mobilitat sostenible. Impulsat per la Generalitat de Catalunya, a través de l’Institut Català d’Energia (ICAEN), l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona i el Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona (ENGINYERS BCN), Expoelectric arrenca avui amb el màxim recolzament de la indústria del motor i l’energia al comptar amb la participació de Renault, Volkswagen, Nissan, KIA, Audi, Bosch i Citelum i la presència de més de 40 expositors.

Activitats gratuïtes, per a tots els públics i edats

Expoelectric és l’oportunitat perfecta per conèixer, provar, resoldre dubtes i conduir la darrera generació de vehicles elèctrics i híbrids endollables que ja estan al mercat.

Durant tot el cap de setmana, a l’Expotest els visitants podran conèixer de primera mà i provar els Renault ZOE, Kangoo Z.E. i Twizy; els Volkswagen e-Golf, Golf GTE i Passat GTE Berlina i Variant (i en exposició el XL1); el Nissan LEAF de 30 kWh i la Nissan e-NV200; el KIA Soul EV; i els Audi A3 Sportback e-tron i Q7 e-tron quattro, entre d’altres. També es podran provar motos i bicicletes elèctriques.

Una altra de les activitats d’Expoelectric que reuneix a cada edició a un gran nombre de públic interessat per l’actualitat del sector són els e-Col·loquis i el seu format de xerrades informatives que toquen tota classe de qüestions relacionades amb l’ús de vehicles elèctrics i híbrids endollables.

Tanmateix, demà torna a celebrar-se per tercer any consecutiu l’e-Concert, un concert musical en directe que transcorre al mateix temps que circulen vehicles elèctrics i híbrids endollables entre l’escenari i l’auditori. Una demostració innovadora i única a Europa per a que el públic visqui en primer persona la millora de l’entorn en una ciutat 100% elèctrica.

Expoelectric també apropa la mobilitat zero emissions als més petits amb activitats infantils durant tot el cap de setmana com els circuits de karts sostenibles i motos elèctriques, combinats amb jocs elèctrics, jocs infantils, un circuit d’scalextric i tallers.